• SV De Braak MO 11-1 tegen DBS MO 11-1 Uitslag: 24-1

In het verleden sprak de Duitse voetballegende Franz Beckenbauer de wijze woorden dat je een goeie voetballer direct herkent aan de wijze hoe die speler de bal aanneemt. Welnu, je hoeft bij de meisjes O11-1 maar 5 minuten te kijken en je weet dat dit wel snor zit. Zij beheersen dit kunstje allemaal!

Sterker nog in hun spel van het balletje 1 keer raken en direct doorspelen aan een teamspeler, weten ze al voordat ze de bal krijgen wat ze met de bal gaan doen als ze die krijgen. Men zal er dan ook niet van versteld staan dat er al 4 voetbalsters van dit team zijn opgeroepen door de KNVB namelijk Evi, Lynn, Esmira en Ebbi.

We beginnen met onze assisten-koningin Evi. Uit haar corners komen talloze doelpunten voort. Het meisje heeft een gouwe trap in haar benen, zo’n zuivere trap zelfs dat ze de bal van grote afstand zo op de schoenveter van een medespeelster legt.

Lynn is de doelpuntenmaakster van dit team. Een gouwe tandem met Evi, Lynn traint nu al met de jongens mee.

De meisjes staan fier bovenaan, er wordt een oplossing voor ze bedacht zodat ze in de tweede helft van de competitie meer onder weerstand leren voetballen. Met grote cijfers winnen is weliswaar leuk maar onder weerstand een goed resultaat behalen nog leuker!

Lara is in de achterhoede de rots in de branding en zij houdt als centrale verdedigster het overzicht in het veld. Maar vergeet onze topkeepster Jente niet. Ze had afgelopen zaterdag niet veel werk te doen maar ze staat haar vrouwtje als ze er moet staan. Dat is wat een wereldkeepster kenmerkt. Ook zorgt ze voor de nodige grappen.

Davy Manders, hoofd opleiding bij SV De Braak, zette drie jaar geleden het meisjesvoetbal op. Zijn dochter Ebbi speelt in het team O11-1. Ze is de motor van het team en linksbenig.  Andere kwaliteiten van haar zijn Ebbi’s balcontrole en ze is sterk in de duels.

Er zijn nu 5 teams namelijk de meisje O11-1 en O11-2, een team O13-1 en O15-1 en niet te vergeten O20-1.  Het blijkt een succes te zijn. Sterker nog, er komt een elftal Onder 10. Als je vandaag was komen kijken had je je direct aangemeld. De beleving van voetbal door deze meisjes, GEWELDIG!!!! Ook een compliment aan de coaches/trainers van dit team, zij maken van de meisjes nog betere voetbalsters dan ze in principe al zijn.

Wat vooral opvalt is de grote speldiscipline waarmee gespeeld wordt. De organisatie in het veld blijft goed in stand. Wie hierbij een grote rol speelt is Benthe. De stille kracht van het team die altijd zeer taakbewust speelt. Ieder team wens je een voetbalster als Benthe toe.

Er wordt door de meisje 4 keer 15 minuten gespeeld met 8 tegen 8. Het vindt plaats op een klein speelveld en er wordt niet aan buitenspel gedaan. Een feest om naar te kijken.

Hazel valt op door haar creativiteit als linksbenige speelster. Zij bedenkt vaak de oplossingen in het veld. Dit elftal heeft alles. Het ene meisje haar tekortkoming als speelster wordt opgevangen door het pluspunt van de ander. THE DREAMTEAM VAN SV DE BRAAK!!!!

Wat te denken van Samar, een intuïtieve speelster die tweebenig is. Zij is ook nog eens snel en kan een levensgevaarlijke  buitenspeelster worden.

Esmira maakt de 9-0 en geeft later de voorzet voor de 10-0. Esmira is tweebenig, ijzersterk in de 1 tegen 1 duels en heeft een buitenaardse techniek.

Wie durft er in deze tijden nog te beweren dat meisjesvoetbal geen bestaansrecht heeft? Meisjesvoetbal is pure reclame voor het voetbal!!!!!! Jongens onder elkaar zeggen wel eens sport verbroedert, welnu meisjesvoetbal verzustert.

Wie vooral niet vergeten mag worden is Charlie, een meisje met een groot loopvermogen en ontzettend snel. Als een voorhoedespeelster van de tegenstander denkt vrij op de keeper af te lopen haalt Charlie haar weer in.

In de slotminuten maakt DBS de tegentreffer, einduitslag 24-1. Leuk toch? DBS is een fijne vereniging en wordt dit dan ook van harte gegund.

Als er ouders zijn van meisjes onder 10, wilt U dit artikel eens lezen? Het is een voorrecht om bij SV De Braak aan meisjesvoetbal te gaan doen. Wellicht iets voor Uw dochter……….